طرح‌های ارتقای توان و رفع محدودیت‌ تولید ۵ نیروگاه کشور افتتاح شد

با حضور وزیر محترم نیرو؛
طرح‌های ارتقای توان و رفع محدودیت‌ تولید ۵ نیروگاه کشور افتتاح شد/ افزایش ۱۱۸ مگاواتی توان تولید نیروگاه‌های حرارتی کشور

همزمان با بیستمین هفته از پویش هر هفته_الف_ب_ایران، طرح‌های ارتقای توان عملی و رفع محدویت‌ تولید نیروگاه‌های رامین اهواز، اسلام‌آباد اصفهان، زاگرس، شازند و قدس سمنان با اعتباری بالغ بر ۵۶ میلیارد تومان توسط وزیر نیرو در هفته آخر شهریورماه ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسید.
در این مراسم وزیر نیرو گفت: آنچه مهم است این که سرمایه‌گذاری انجام شده برای این میزان ظرفیت جدید چیزی حدود ۵ تا ۷ درصد احداث نیروگاه جدید است، یعنی این توان و توجه موجب شده تا با سرمایه‌گذاری به مراتب اندکی از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده قبلی بهره‌برداری بیشتری داشته باشیم.

اجرای طرح‌های رفع محدودیت تولید که با مشارکت سازندگان داخلی و با استفاده از توان تولید داخل محقق شده است، ثمراتی از قبیل: “کاهش نرخ خروج اضطراری و افزایش ضریب آمادگی واحدها”، “افزایش راندمان واحدها و کاهش مصرف سوخت” و “کاهش آب مصرفی نیروگاه‌ها” را در پی داشته است. همچنین توجیه اقتصادی این طرح‌‌ها از آن جهت حائز اهمیت است که هزینه ­های انجام شده نسبت به افزایش توان حاصل شده به مراتب بسیار کمتر از هزینه سرمایه­ گذاری مورد نیاز برای احداث واحد بخار جدید می­باشد.

در یکی از این طرح های ارتقا در نیروگاه سیکل ترکیبی زاگرس کرمانشاه با نصب سیستم خنک‌کاری هوای ورودی بر روی دو واحد گازی، حدود ۳۰ مگاوات توان عملی نیروگاه افزایش یافته است. شرکت رهاورد انرژی افتخار طراحی، ساخت و نصب و راه اندازی این پروژه را در کارنامه خود دارد.

لینک خبر در پایگاه اطلاع رسانی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی:

https://bit.ly/3nfo0PH