افتتاح رسمی پروژه نیروگاه زاگرس کوثر به دستور ریاست محترم جمهور

همزمان با افتتاح پروژه­‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور، امروز پنجشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۹ پروژه افزایش ظرفیت واحدهای گازی شماره ۳ و ۴ نیروگاه زاگرس کوثر افتتاح شد.

دکتر جعفری مدیرعامل شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر، ضمن تبریک روز بزرگداشت مقام شهید و همزمانی آن با مبعث پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت طراحی و اجرای این پروژه بر روی واحدهای ۳ و ۴ توسط  شرکت‌های توانمند داخلی و با هزینه ای در حدود ۲۰۰،۰۰۰ میلیون ریال انجام شده است که به میزان ۳۲ مگاوات توان عملی واحدهای گازی نیروگاه را افزایش خواهد داد.

وی افزود: این پروژه مهم  نقش به سزایی در تامین برق شبکه سراسری کشور در پیک تابستان که مصرف برق بسیار بالاست، خواهد داشت همچنین با توجه به اینکه نیروگاه زاگرس مستقیما به خط دیاله عراق متصل است، با نصب این سیستم بر روی ۴ واحد این نیروگاه مجموعا ۶۵ مگاوات برق به شبکه سراسری تزریق می‌شود که امکان افزایش صادرات را رقم خواهد زد.

همچنین مهندس ابراهیم پور مدیر عامل شرکت رهاورد انرژی نیز ضمن تشریح روند اجرای پروژه در شرایط سخت شیوع بیماری کرونا و قدردانی از همدلی تمامی همکاران پروژه و حمایت های کارفرما، با بیان اینکه سرمایه گذاری انجام شده برای این پروژه چیزی در حدود ۳۵ دلار به ازای هر کیلووات افزایشی می باشد، اجرای چنین پروژه هایی را در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دانسته و با ابراز امیدواری از تداوم این پروژه ها در آینده، حمایت های بیشتر وزارت محترم نیرو و همکاری بخش خصوصی را خواستار شد.

در خاتمه مراسم نیز از همسر شهید مدافع حرم فریدون احمدی و تعدادی از پرسنل نیروگاه و نیز مدیریت شرکت رهاورد انرژی که به صورت مستقیم در این پروژه نقش داشتند با اهدای لوح تقدیر قدردانی بعمل آمد.