سیستم های خنک کن چیلری

با وجود مزایای عمده سیستم های خنک کن تبخیری (مدیا و فاگ)، عملکرد این سیستم ها در مناطق مرطوب محدود می گردد لذا برای اینکه بتوان در مناطق با رطوبت زیاد ( اصطلاحا شرجی) نیز از مزیت های سیستم های خنک کن هوای ورودی بهره مند شد، از روش های چیلری (غیر تبخیری) مبتنی بر استفاده از انواع چیلرهای تراکمی و یا جذبی استفاده می گردد. سیستم های چیلری وابستگی بسیار کمتری به رطوبت نسبی هوای محیط دارند. در نوع هوا خنک، مصرف آب به حداقل می رسد و در نوع جذبی، امکان استفاده از انرژی هدر رفت (waste) نیروگاه نیز وجود دارد.

سیستم خنک کن چیلری

توربین های گازی مجهز به سیستم خنک کن چیلری

 

شماتیک دیاگرام سیستم خنک کن براساس چیلر جذبی

 

شماتیک دیاگرام سیستم خنک کن براساس چیلر کمپرسوری

 

چیلر تراکمی apina

چیلرهای کمپرسوری APINA اسپانیا

 

جهت کاهش هزینه اولیه سیستم های چیلری بایستی ظرفییت سرمایشی چیلر کاهش یابد. بدین منظور، از سیستم های ذخیره سازی سرما در کنار پکیج چیلری استفاده می شود. چیلر کوچکتر در زمانهای غیر پیک، سرما تولید نموده و در مخازن ویژه ای ذخیره می نماید تا در زمان پیک، هوای ورودی توربین را خنک نماید.

 

ذخیره سازی سرما

                سیستم خنک کن چیلری با ذخیره سازی سرما TESTIAC

شماتیک دیاگرام سیستم چیلری با ذخیره سازی سرما

 

برای اینکه سبد محصولات و خدمات شرکت رهاورد انرژی صرفا به سیستم های خنک کن تبخیری محدود نباشد این شرکت اخیرا با شرکت APINA اسپانیا تفاهم نامه همکاری امضا نموده است. شرکت APINA  یکی از باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه طراحی، تامین و اجرای سیستم های خنک کن چیلری در سطح بین المللی می باشد که مجری پروژه های TIAC و TESTIAC با تکنولوژی منحصربفرد خود می باشد.
شایان ذکر است طراحی، تامین و اجرای بزرگترین پروژه سیستم ذخیره سازی سرما جهت خنک کاری هوای ورودی توربین های گازی در دنیا توسط شرکت APINA صورت پذیرفته است.در این پروژه منحصر بفرد، تعداد ۴۰ واحد گازی GE به سیستم ذخیره سازی سرما از نوع CHILLED WATER مجهز شده اند که در نوع خود بینظیر می باشد.
جهت دریافت بروشور معرفی پروژه مذکور لطفا کلیک نمائید.

بروشور معرفی بزرگترین پروژه ذخیره سازی سرما در جهان

اخبار مرتبط:
برگزاری سمینار معرفی سیستم های خنک کن چیلری در شرکت موننکو ایران

 

 

با سایر تکنولوژی های خنک کن هوای ورودی توربین گازی آشنا شود: